Arhivă blog

miercuri, 19 octombrie 2011

Comenius - Between Religions and Ethics - a Common Ground - deplasarea în Spania


               
In perioada     :  19- 23 Februarie a avut loc a treia  intalnire a partcipantilor in proiectul  Comenius            : Between Religions and Ethics - A Common Ground care s- a desfasurat in  Instituto de Enseñanza Secundaria Santa Clara, Santander City, Cantabria si   unde au participat elevi si profesori din scolile partenere,  astfel: Colegiul National Octav Onicescu- Bucuresti –scoala coordonatoare-  a participat cu 8 elevi si 4 profesori,    Pencho Slaveikov Comprehensive School No.1, Sofia, Bulgaria  a participat cu 4 elevi si 4 profesori si 4 elevi si 2 profesori au fost reperzentantii scolii din Polonia, ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 31 IM. JANA KILIŃSKIEGO .   Yahya Turan Anadolu Öğretmen Lisesi  Reyhanlı Hatay  a participat cu 4 elevi si 2 profesori iar  scoala gazda a particpat cu toata echipa de elevi si profesori implicati in proiect.
Sambata,  9 aprilie  elevii au facut cunostinta cu gazdele lor si  s-au cazat;
Duminica,  10 aprilie s-a organizat o excursie de studiu avand ca obiective: Monastery of Santo Toribio de Liébana and Santa María de Lebeña. Subiectul acestei excursii de studiu a fost : "Valorile religioase, arta- sculptura, stilurile arhitecturale  in religia catolica" si a a dat elevilor posibilitatea sa compare si sa impartaseasca valorile comune religioase si etice si sa fie constienti de necesitatea acestor valori ca baza pentru o lume a democratiei si respectului.

Luni, 11 aprilie , directorul scolii gazda a deschis oficial intalnirea de proiect, s-a vizitat scoala gazda dupa care au inceput activitatile  planificate astfel: folosind metode ale educatiei non-formale  elevii implicati in proiect s-au cunoscut mai bine cu ajutorul "Portretului Chinezesc", au comunicat impartasindu-si gandurile si aspiratiile cu ajutorul  "Liniei rotitoare" iar cu ajutorul "Caruselului- Tara partnerului meu" fiecare echipa a avut prilejul sa-si imbunatateasca cunostintele despre tarile carora partenerii lor le apartin. Dupa pauza, printr-un exercitiu de incalzire-"Capcana prejudecatilor" elevii au depistat o serie de prejudecati si si-au expus parerea despre modul in care trebuie sa se comporte pentru ca aceste prejudecati sa fie atenuate sau sa dispara. Un exercitiu de evaluare a valorilor morale a deschis ample discutii atat in randul elevilor cat si profesorilor . Concluziile la care elevii au ajuns in urma discutiilor au fost scrise pe flipchart fiecare incercand sa gaseasca cele mai bune solutii atunci cand relationam cu ceilalti.  In ultima parte a zilei profesorii au discutat despre planurile de lectie ale celei de a doua lectii on-line cu tema "Marile paradigme ale umanismului – Renasterea, Iluminismul, Drepturile omului – pecete a moralitatii".In aceasi zi, reprezentantii fiecarei scoli implicate in proiect au mers la Comisia Educativa a Municipialitatii unde s-a discutat despre proiect.

I

Marti 12 aprilie, activitatea in scoala a inceput la aceasi ora – ora 9- cu exercitii de spart gheata si de incalzire dupa care au urmat discutii structurate cu tema "Holiday Happenings "  care   au avut ca scop constientizarea participantilor asupra impactului pe care il au in viata noastra conceptele si principiile etice ale marilor sisteme morale ale antichitatii grecesti. Elevii au citit sau au povestit intamplari din viata lor si au identificat filosofiile morale in conformitate cu care au actionat. Concluziile s-au focusat asupra universalitatii valorilor morale antice. O analiza SWOT a incheiat activitatea de proiect dupa care s-au primit certificate de participare  in cadru  festiv.

Miercuri 13 aprilie echipa de proiect a Romaniei a plecat spre tara.                                                                                           

 




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu